سه نما در حال بارگزاری ...

  • 140 بازدید
  • علی حسام
  • ۱۴۰۱/۳/۵

حقوق و مزایای کلی و فرصت های شغلی برای مهندسان مکانیک



یکی از دغدغه های اصلی افراد هنگام انتخاب رشته و بعد از فارق التحصیلی، موقعیت های شغلی و مهمتر از آن موقعیت های در آمدی آنهاست.



میانگین درآمد ماهیانه برای مهندسان مکانیک کارمند و ساده پایین بوده و برای اکثر فارق التحصیلان بدون رزومه و تجربه، موقعیت های شغلی کمی وجود دارد.





در آمد مهندسان مکانیک در دیگر کشور ها :



تعداد کل مهندسان شاغل در ایالات متحده آمریکا در سال 2015 تقریبا 1.6 میلیون نفر بود. از این تعداد ، 278.340 نفر مهندس مکانیک (17.28٪) بودند که بزرگترین رشته از نظر اندازه بوده. در سال 2012 ، درآمد سالانه مهندسان مکانیک در نیروی کار ایالات متحده 80580 دلار بود. درآمد متوسط در مشاغل دولتی با بالاترین سطح تحصیلات حدود (92.030 دلار) بوده و با پایین ترین سطح تحصیلات (57،090 دلار) بود. در سال 2014 ، پیش بینی می شد که کل مشاغل مهندسی مکانیک 5 درصد در طی یک دهه آینده رشد کند. از سال 2009 ، میانگین حقوق شروع کار 58800 دلار با لیسانس مهندسی مکانیک بود.





طبق آمار گرفته شده از سایت کانادایی Indeed متوسط حقوق برای مهندس مکانیک سالانه 62154 دلار در کانادا است. برآورد حقوق براساس 221 دستمزدی است که ناشناسانه توسط کارمندان مهندس مکانیک ، کاربران ، ارسال شده و از آگهی های شغلی گذشته و حال واقع در 36 ماه گذشته جمع آوری شده است. تصدی رسمی برای مهندس مکانیک 1-3 سال است.





دیدید که مهندسان مکانیک در این کشور ها متوسط درآمد متوسط و رو به بالایی دارند.



اما با توجه به تحقیقات و انجام شده و تجربه کاری ما در CENEMA میتوان به جرئت گفت مهندسی مکانیک یکی از پر درآمد ترین رشته های مهندسی و صنعتی می باشد، به شرط آگاهی و تجربه کاری مفید، ببینید هیچ جایی در دنیا مردم بلافاصله پس از اتمام تحصیل و با اتکای مطلق به تحصیلات اکادمیک دانشگاهی فرصت های شغلی خوب بدست نمی آورند، وقتی شما مثلا مبحث دینامیک یا مقاومت مصالح را با نمره متوسط پاس میکنید در واقع فقط اطلاعات لازم را برای استفاده در نرم افزار های تحلیلی که قرار است با آنها کار کنید را آموخته اید و این اطلاعات کمتر از نصف دانسته هایی است که شما در موقعیت و حرفه کاری خود به آن نیاز دارید، در واقع اگر بعد از اتمام تحصیلات علاوه بر دانش اکادمیک و تئوری خودتان با نرم افزار های تحلیلی و طراحی و ماشین کاری آشنایی داشته باشید، دیگر حتی نیازی به پیدا کردن موقعیت شغلی ندارید! شما می توانید سرمایه اولیه ای کارگاه خود را راه اندازی کنید و شروع به تولید کنید.



چه بسیار افرادی که در همین کشور و در شهر های کوچک و بزرگ به رشد فوق العاده ای رسیده اند و درآمد های میلیاردی دارند و چه افرادی که بدون تجربه و آگاهی مهندسی و ضمنا با تکیه بر مدرک دانشگاهی خود در شرکتی ساده و با حقوق ماهیانه یک میلیون زندگی میکنند. اما در نظر داشته باشید که در واقع فلسفه رشته مهندسی مکانیک سرمایه داری است، رشته مهندسی مکانیک رشته ایست که با انقلاب صنعتی در جهان شروع به استقلال و رشد کرد و انقلاب صنعتی نیز انقلاب سرمایه داری بوده، پس بعنوان مهندس مکانیک توقع درآمدی شما باید بالا باشد و باید به سطح بالایی از درآمد برسید، افراد زیادی امید را از دیگران گرفته و به آنها فعالیت در شغل آزاد یا مغازه داری را بجای تحصیل پیشنهاد میکنند و از نبود کار در این رشته صحبت میکنند ولی دوستان به شما اطمینان میدم اون افراد در هیچ شغلی به استقلال مالی و موفقیت نمی رسند و بی کفایتی خودشان را از دید رشته تحصیلی و شرایط کشور و ... نگاه میکنند افرادی که حتی بعد از مهاجرت به کشور های پیشرفته همچنان با فقر و کمبود دست و پنجه نرم میکنند.





رشته مکانیک برای افراد چه در ایران و چه در خارج از ایران موقعیت های شغلی فوق العاده ای را فراهم کرده، اگر فرد علاقه مند بوده و در نتیجه دانسته های لازم شغلی را در این رشته آموخته باشد. اگر قصد ورود به رشته مهندسی مکانیک را دارید از همان ترم اول به طور روزانه برای آموختن تجربه های لازم از قبیل سی ان سی، چاپ سه بعدی، نرم افزار های طراحی CAD، نرم افزار های تحلیلی CAE، و هنر و مهارت های ماشین کاری را (از قبیل سی ان سی) با جدیت در توازن بر دانسته های تئوری خود یاد بگیرید و بدنبال تجربه کار باشید، به عنوان مهندس مکانیک شما توانایی فعالیت در اکثریت عرصه ها از قبیل هوا-فضا، صنعت ماشین سازی، تولید و کارخانه داری، مهندسی پزشکی ، بیو مکانیک و اسلحه سازی و ... دارید.  با امید موفقیت روز افزون شما و همه جامعه بشریت.


اشتراک گذاری
نویسنده
علی حسام