دلایل بسیاری برای برون سپاری در کسب و کار های کوچک وجود دارد که در اینجا برخی از این دلایل را با هم مرور می کنیم:
شما ممکن است در دفتر خود فردی را داشته باشید که به خوبی حسابداری می کند یا با کامپیوتر کار می کند، اما به احتمال زیاد این کارها شغلی نبوده که وی به خاطر آن استخدام شده است. اگر آنها وقت خود را با انجام این کارها بگذرانند، پس کارهایی که آنها برای انجامشان استخدام شده بودند چه می شود؟ برون سپاری اجازه می دهد تا شما از کارکنان خود به بهترین نحو استفاده کنید، و وقت آنها را بر روی کارهایی که ممکن است کسانی که در این زمینه خاص آموزش دیده اند، سریعتر انجام دهند تلف نکنید.
هنگامی که شما برون سپاری می کنید، هزینه های مرتبط با استخدام یک کارمند حذف می شود، مانند نظارت مدیریتی، آموزش، بیمه درمانی، مالیات، بازنشستگی و غیره.
شروع و اجرای یک کسب و کار معمولا گران و وقت گیر است. از آنجا که افرادی که برون سپاری می کنند، با مشتریان مختلف کار می کنند و نیاز دارند به بهترین شیوه خود را در صنعت حفظ کنند، پس معمولا آنچه را که درست و یا غلط است را به خوبی می شناسند. در واقع دانش و تجربه آنان به طور چشمگیری خطر اجرای یک تصمیم اشتباه و پرهزینه را کاهش می دهد.
این نه عملی است و نه امکان پذیر که همه کارها توسط یک شرکت انجام شود و در همه زمینه ها فعالیت داشته باشد. برون سپاری به شما اجازه می دهد تا بر صلاحیتهای اصلی شرکت تمرکز کنید و باقی کارها را به شرکت های دیگر بسپارید.
زمانی که شما به شرکت هایی که در زمینه های مورد نیاز شما متخصص هستند برون سپاری می کنید، بازگشت سرمایه به شما بسیار بیشتر می شود. به جای استفاده از آگاهی و دانش یک نفر، شما می توانید از تجربه یک تیم از متخصصان بهره مند شوید. شرکت های برون سپاری معمولا به کارکنانی نیاز دارند که آموزش لازم را دیده باشند و گواهی نامه معتبر دریافت کرده باشند.
هنگامی که شما بمنظور بهبود در هزینه ها، کیفیت، خدمات، و یا سرعت، شرکت خود را بازسازی می کنید، عملکردهای فرعی کسب و کار شما ممکن است کنار گذاشته شوند. با این حال کارهای فرعی هنوز هم نیاز دارند تا به کار گرفته شوند و برون سپاری یک راه مطلوب برای انجام این کار است.
شاید شما در شرکت کسی را نداشته باشید که نیازهای شما را مدیریت کند. این مسئله را هم می دانید که استخدام یک کارمند نیازمند بودجه لازم است. برون سپاری می تواند به صورت موقت و یا در دراز مدت یک جایگزین مناسب باشد.
با برون سپاری عملکردهای فرعی کسب و کار، شما می توانید سرمایه خود را در مواردی که به طور مستقیم به محصول و یا مشتریان شما مربوط می شوند، خرج کند.
معایب برون سپاری چیست؟
شاید بتوان لیستی طولانی از مزایا و معایب تهیه کرد که هر کدام برای یک کسب و کار خاص و یا یک موضوع منحصر به فرد معنی داشته باشد ولی معایبی که میتوان بصورت اشتراکی برای برون سپاری قائل شد، عبارتند از:
نقض حریم خصوصی داده ها و اطلاعات
دست کم گرفتن هزینه های خدمات در حال اجرا
وابستگی بیش از حد بر ارائه دهندگان خدمات
مسائل ارتباطاتی که در اتمام پروژه تاخیر ایجاد می کند
در حال حاضر، شرکت ها تمایل به تمرکز بر آن چه که به خوبی توانایی انجام آن ها را داشته و هم چنین برون سپاری آن چه آن که در کسب و کارشان محوری نیست، دارند. متخصصان به سرعت حوزه های متعددی را که تاکنون در بازارهای متوسط برون سپاری شده است، مشخص می کنند. این حوزه ها مشتمل بر حسابداری، مشاوره ی فناوری اطلاعات و فروش و مدیریت بازاریابی هستند. در کل باید عنوان کرد که چه در کسب و کارهای کوچک و متوسط و چه بزرگ، شرکت ها نباید، آن سری از فعالیت هایی که غیر قابل مبادله و تجارت بوده و وابسته به دانش اختصاصی شرکت هستند، برون سپاری کنند. یعنی آن دسته فعالیت هایی که شرکت را از رقبایش متمایز می کند.
درباره ی نوع قراردادهای برون سپاری در کسب و کارهای کوچک و متوسط باید قبول کرد که بسیاری از شرکت ها از قراردادهای برون سپاری کوتاه مدت و با مدت باز استفاده می کنند یعنی با افق زمانی کوتاه مدت و انعطاف پذیری بالا، امور خود را به بیرون انتقال میدهند. این امر به همراه پیمانکاری که نزدیک محل کسب و کار کوچک و متوسط است، منجر به افزایش قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری کسب و کار می شود.
یافته ی نهایی تحقیقات، بیتس و همکارانش به این صورت است که اغلب اوقات خود قرارداد نسبت به رابطه ی شخصی میان خریدار و فروشنده از اهمیت کمتری برخوردار است. در مطالعه ی آن ها اکثریت شرکت ها بیان داشتند که به طور عمده مبنای آن ها در انتخاب پیمانکار قابلیت اطمینان بوده و اکثریت کسب و کارهای کوچک و متوسط از قراردادهای باز استفاده کرده اند یعنی قراردادهایی با شرایط تعریف شده بی قاعده و آزاد و با انعطاف پذیری بالا.