مدیریت چرخه عمر محصول PLM

مدیریت چرخه تولید product life-time management))

در صنعت ، مدیریت چرخه تولید (PLM) فرایند مدیریت کل چرخه حیات یک محصول از ابتدای کار ، از طراحی مهندسی و ساخت ، تا خدمات و به اصطلاح مرگ محصول تولیدی است. PLM به نوعی اشخاص ، داده ها ، فرایندها و سیستم های تجاری را ادغام می کند و ستون اطلاعاتی مربوط به محصول را برای شرکت ها و سرمایه گذاری تمدید شده آنها فراهم می کند.

 

تاریخ

گرایشات اولیه روند تولید در حال رشد  که اکنون با عنوان PLM شناخته می شود از شرکت American Motors corporation) )AMC آمده است. طبق گفته François Castaing ، معاون رئیس بخش مهندسی و توسعه محصول ، این خودروساز به دنبال راهی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه محصول خود برای رقابت بهتر در برابر رقبای بزرگتر خود در سال 1985 بود.  کمبود بودجه عظیم جنرال موتورز ، فورد و رقبای خارجی ... AMC تاکید R&D را بر تقویت چرخه عمر محصولات اولیه خود (بویژه جیپ ها) تأکید کرد. » پس از معرفی جیپ چروکی (XJ) جمع و جور خود. AMC که بازار وسایل نقلیه ورزشی مدرن (SUV) را به بازار عرضه کرد ، شروع به توسعه مدل جدیدی کرد که بعداً به عنوان جیپ گراند چروکی ظاهر شد. بخش اول در تلاش برای توسعه سریعتر محصول ، سیستم نرم افزاری با طراحی رایانه (CAD) بود که باعث می شد مهندسین تولید کننده تر ظاهر شوند. بخش دوم در این تلاش ، سیستم ارتباطی جدید بود که امکان حل سریعتر درگیری ها و همچنین کاهش تغییرات هزینه های مهندسی را فراهم می آورد زیرا تمام نقشه ها و اسناد در یک پایگاه داده اصلی قرار داشتند. مدیریت داده های محصول چنان مؤثر بود که پس از خرید AMC توسط کرایسلر ، این سیستم در کل شرکت گسترش یافت و همه افراد را در طراحی و ساخت محصولات درگیر کرد. در حالی که متقاضی اولیه فن آوری PLM ، کرایسلر توانست به کم هزینه ترین تولیدکننده صنعت خودرو تبدیل شود ، هزینه های توسعه را ثبت کرد که نیمی از میانگین صنعت تا اواسط دهه 1990 بود.

در طول 1982-83 میلادی ، Rockwell International مفاهیم اولیه مدیریت داده های محصول (PDM) و PLM را برای پروژه هواپیمای بمب افکن B-1B توسعه داد. سیستمی به نام Engineering Data System (EDS) به عنوان مسیر پایی برای پیکربندی بخشی و چرخه چرخه اجزا و مجامع ، به سیستم رابط با سیستم های Computervision و CADAM افزوده شد. بعدا Computervison تنها جنبه های PDM را اجرا کرد زیرا مدل چرخه عمر ویژه برای Rockwell و لزومات هوا فضا بود.

متشکل ها

سیستمهای PLM به سازماندهی در مقابله با افزایش پیچیدگی و چالشهای مهندسی در تولید محصولات جدید برای بازارهای رقابتی جهانی کمک می کنند.

 

مدیریت چرخه عمر محصول (PLM) باید از "مدیریت چرخه عمر محصول (بازاریابی)" (PLCM) متمایز شود. PLM جنبه مهندسی یک محصول را از مدیریت توصیفات و خصوصیات یک محصول از طریق توسعه و عمر مفید آن تشریح می کند. در حالی که ، PLCM به مدیریت تجاری زندگی یک محصول در بازار تجارت با توجه به هزینه ها و اقدامات فروش اشاره دارد.

 

مدیریت چرخه عمر محصول را می توان یکی از چهار سنگ بنای ساختار فناوری اطلاعات یک شرکت تولیدی در نظر گرفت.

همه شرکت ها باید ارتباطات و اطلاعات خود را با مشتریان (مدیریت ارتباط با مشتری CRM) ، تأمین کنندگان و تحقق آنها (مدیریت زنجیره تأمین SCM) ، منابع خود در شرکت (برنامه ریزی منابع ERP-سازمان) و برنامه ریزی و توسعه محصول خود مدیریت کنند. PLM)

 

به یک شکل PLM ، PLM با محوریت اشخاص گفته می شود. در حالی که ابزارهای سنتی PLM فقط در مرحله انتشار یا در مرحله آزاد سازی مستقر شده اند ، PLM محوریت اشخاص مرحله طراحی را هدف قرار می دهد.

 

از سال 2009 ، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (پروژه PROMISE با تأمین مالی اتحادیه اروپا 2004-2008) به PLM اجازه داده است که فراتر از PLM سنتی باشد و داده های سنسور و 'داده رویداد چرخه چرخه' در زمان واقعی را در PLM ادغام کند ، و همچنین اجازه می دهد تا این اطلاعات در دسترس باشد. بازیکنان مختلف در کل چرخه عمر یک محصول خاص (بستن حلقه اطلاعات). این منجر به گسترش PLM به مدیریت چرخه عمر حلقه بسته (CL2M) شده است.

فواید

مزایای مستن شده مدیریت چرخه عمر محصول عبارتند از:

 

کاهش زمان صرف شده  بازار

افزایش فروش های با قیمت کامل (full price)

کیفیت و اطمینان پذیری محصول افزایش یافته

کاهش هزینه های نمونه سازی

درخواست دقیق تر و به موقع تر برای تشخیص هزینه های تخمینی

امکان شناسایی سریع فرصتهای فروش بالقوه و سهام درآمدی

پس انداز از طریق استفاده مجدد از داده های اصلی

چارچوبی برای بهینه سازی محصول

کاهش ضایعات

پس انداز از طریق یکپارچگی کامل دنباله فرایند های صنعتی

امکان دسترسی به مشتریان بوسیله ثبت متمرکز محصول

مدیریت نوسانات فصلی

پیش بینی بهبود یافته برای کاهش هزینه های مواد

به حداکثر رساندن زنجیره همکاری.

مدیریت چرخه عمر محصول و فرآیند (PPLM)

مدیریت چرخه عمر محصول و فرایند (PPLM) یک ژانر جایگزین PLM است که طی آن فرایندی که توسط آن محصول ساخته می شود به همان اندازه خود محصول مهم است. به طور معمول ، این علوم زندگی و بازارهای پیشرفته مواد شیمیایی است. فرآیند تولید یک ترکیب خاص یک عنصر اصلی تشکیل پرونده برای تنظیم داروی جدید است. به این ترتیب ، PPLM به دنبال مدیریت اطلاعات پیرامون توسعه فرایند به روشی مشابه است که PLM پایه در مورد مدیریت اطلاعات پیرامون توسعه محصول صحبت می کند.

 

یکی از انواع اجرای PPLM سیستم های اجرای فرایند توسعه (PDES) است. آنها بطور معمول کل چرخه توسعه تحولات فناوری تولید پیشرفته ، از زمان اولیه ، از طریق توسعه و ساخت را به اجرا می گذارند. PDES افراد را با پیشینه های مختلف از اشخاص حقوقی بالقوه متفاوت ، داده ها ، اطلاعات و دانش و فرآیندهای تجاری ادغام می کند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه


مقالات اخیر گروه